Kamis, 21 Januari 2016

E Procurement : Concept and Implementation



E Procurement : Concept and Implementation
BACKGROUND
E-Procurement enables buyers to embrace the e-business model for the procurement of all products/services-utilizing the internet to create collaborative and strategic relationships with their suppliers to dramatically improve the way their goods and services are purchased.
E-Business – The use and application of electronic commerce models and techniques to improve internal and external processes that impact on the creation, manufacture, storage, and delivery of products across a full supply chain system.
E-Commerce – The use of computer to computer technology to transfer information important to the buying, manufacture, selling, distribution, serviceing, and accounting processes inherent in supply chain activities.

SYLABUS
• Hari Pertama :
  1. Pendahuluan (Perkembangan Purchasing Management dan E-Procurement, Benefit dari E-Procurement bagi Buyer dan Seller)
  2. Manajemen Informasi (Model, End User Computing, Manajemen Informasi pada Organisasi)
  3. Teknologi Informasi (Perangkat Keras, Perangkat Lunak, Batch-On Line & Real Time)
  4. Aplikasi Internet dalam Bisnis (E-Commerce, E-Bussines, E-Warehousing, E-Procurement, dll)
  5. Purchasing Management (Perubahan Harapan Stakeholder, Value Chain, Obyektif Pengadaan, Supplier Partnership, dll))
• Hari Kedua :
  1. Channel Enhancement
  2. Enhancement E-Procurement Model
  3. Impact of Channel Enhancement
  4. Key Characteristic of E-Procurement
  5. The Limitation of Traditional Procurement
  6. E-Procurement Scenario
  7. E-Procurement Development
  8. E-Procurement Implementation.

TUJUAN
Untuk mengoptimalkan partnership antara Buyer dengan Seller, sehingga kecepatan dan efisiensi biaya pengadaan dapat dicapai oleh kedua belah pihak. Buyer memperoleh harga yang murah, produk yang berkualitas tinggi, dan pemesanan sesuai dengan kebutuhan. Sedangkan Seller dapat menjual produknya dengan mengeluarkan biaya penjualan yang lebih murah karena tidak perlu banyak waktu pengadaan dan memerlukan biaya akomodasi dan transportasi yang besar dengan kepastian penjualan yang lebih besar.
Tujuan di atas dapat dicapai karena E-Procurement memanfaatan transaksi ekonomi secara digital melalui internet sebagai alat pendukung utama

TARGET PESERTA
Manager and staff of : – Inventory planning – Purchasing – Buying – Cost control – Warehouse

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar